Het was alweer even geleden - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Aniek Weda - WaarBenJij.nu Het was alweer even geleden - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Aniek Weda - WaarBenJij.nu

Het was alweer even geleden

Door: Aniek Weda

Blijf op de hoogte en volg Aniek

16 Februari 2018 | Ethiopië, Addis Abeba

Hoi!

Het is alweer een tijdje terug dat ik een update gedaan had. Afgelopen twee weken bestond uit veel soundsystem en reggea muziek. Het eerste weekend van februari was het Uday festival hier in Addis. King Shiloh speelde vrijdag avond en hij verbleef ook in het guesthouse dus natuurlijk ga je dan even kijken. Ik was nog nooit bij iets van een soundsystem geweest en geen idee wat ik me er van moest voorstellen maar euh, erg apart! Als je stoned bent is het vast leuker en intenser dan voor iemand die daar volkomen nuchter tussen staat.

De tweede avond vond ik een stuk leuker want toen waren er verschillende mensen die optraden. Livemuziek vind ik altijd beter dan gewoon plaatjes draaien en wauw wat een goede stemmen zaten er tussen!

Het tweede weekend van februari gingen we naar Lake Langano, een stukje zuidelijker dan Addis. Hier zou het Ethiopian Soundsystem Festival zijn waar wederom King Shiloh headliner was. Geen idee wat ik me voor moest stellen van dit festival en het was ook totaal niet mijn ding (nogmaals, stoned is het waarschijnlijk fantastisch) maar het was gaaf om een keer buiten Addis te zijn! De stad is best modern (voor Afrikaanse begrippen) en zodra we buiten de stad kwamen werd Afrika steeds zichtbaarder. Kleine hutjes, ofroad wegen en vlakte zo ver je kan kijken. Lake Langano is ook het enige meer in Ethiopië waar je mag zwemmen, het is een heel schoon meer maar de kleur is bruinig! Heel apart.

Doordeweeks meerdere malen naar scholen en organisaties geweest om bij de sport te zijn/te helpen. De groepsfoto is van een organisatie voor mensen met een mentale beperking, het is een soort dagopvang/besteding waar meerdere ochtenden sport wordt gegeven, aansluitend met een les van de organisatie Aflatoun. Bijvoorbeeld een les over geld, fruit, water, besparen, etc. Ook kunnen ze hier verschillende producten maken. Placemats, deurmatten, dweilen. Hier ook even mee geholpen! En het welkom bij deze groep is echt geweldig. Toen ik voor de tweede keer binnen kwam kreeg ik duizend knuffels en kussen.

Ook ben ik zelf van de week naar een dovenschool geweest. Samen met de meiden daar heb ik gevolleybald en gehandbald en dat was een uitdaging. Want een teamsport zonder dat het mogelijk is om te praten, dat is nieuw voor mij, haha. Maar al snel vonden we een manier en het voelt goed dat ze me er zo bij betrekken. Ik ben toch maar die buitenlander die ineens mee wil doen, maar eigenlijk vind iedereen het altijd leuk!

Vanavond gaan een quiz doen bij de Nederlandse Ambassade (heel benieuwd!) en verder zijn er nog niet veel plannen voor het weekend.

Tot later!

  • 16 Februari 2018 - 14:42

    Gea:

    Ha die Aniek,

    Dit is wel even wat anders dan berichtjes via de whatsapp.
    wat een totaal andere wereld.
    Super.

    groetjes mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 19 Dec. 2017
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 8172

Voorgaande reizen:

21 Januari 2018 - 05 April 2018

Ethiopië

Landen bezocht: